Digital marknadsföring och sociala medier

Vi lär dig hur ditt företag kan marknadsföra era tjänster/produkter med hjälp av sociala medier - Sociala medier kurs och utbildning

Att välja rätt sociala kanaler.

Vi lär dig att använda sociala medier, kopplat till din målgrupp, på ett effektivt sätt.
Du får kunskap för att skapa intresseväckande och betydelsefullt innehåll där du prioriterar och följer upp dina insatser.

1 dag – 5 450 SEK / deltagare
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 3 749 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Stockholm

Västra Järnvägsgatan 3, vid Stockholms centralstation

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Du följer en livesändning från vår klassrumskurs från valfri plats.
Du ser, hör och kan ställa frågor till utbildaren. Du ser även föreläsarens datorskärm.

Så här fungerar Live Stream / Zoom

1 dag – 5 450 SEK / deltagare
Du deltar från din dator som har internetuppkoppling och ljud.
Boka nu och betala senare

Live Stream

Anslut smidigt via Zoom

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Att välja rätt sociala kanaler.

Vi lär dig att använda sociala medier, kopplat till din målgrupp, på ett effektivt sätt.
Du får kunskap för att skapa intresseväckande och betydelsefullt innehåll där du prioriterar och följer upp dina insatser.

1 dag – 5 450 SEK / deltagare
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 3 749 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Göteborg

Johan på Gårdas gata 5A i centrala Göteborg

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Att välja rätt sociala kanaler.

Vi lär dig att använda sociala medier, kopplat till din målgrupp, på ett effektivt sätt.
Du får kunskap för att skapa intresseväckande och betydelsefullt innehåll där du prioriterar och följer upp dina insatser.

1 dag – 5 450 SEK / deltagare
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 3 749 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Malmö

Engelbrektsgatan 16 i centrala Malmö

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Att välja rätt sociala kanaler.

Vi lär dig att använda sociala medier, kopplat till din målgrupp, på ett effektivt sätt.
Du får kunskap för att skapa intresseväckande och betydelsefullt innehåll där du prioriterar och följer upp dina insatser.

1 dag –

Deltagare, klassrum 5 450 SEK exkl. moms
Deltagare, Live Stream 5 450 SEK exkl. moms

Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.

Aktuella datum:

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Innehåll – Digital marknadsföring och sociala medier

Lyft era kundrelationer med hjälp av social media

Redan dagen efter kursen har du fått en större förståelse för den stora rollen sociala medier spelar in i dagens marknadsföring. Vi lär dig hur ditt företag eller din organisation kan marknadsföra era produkter/tjänster och lyfta era kundrelationer med hjälp av sociala medier.

Långsiktig strategi

Under kursen lär vi dig vikten av att skapa en långsiktig strategi. Vi lär dig att ta fram en handlingsplan, skapa långsiktiga mål och delmål samt hur du använder effektiva mätmetoder som bevisar att dina insatser har gett resultat.

Den här kursen passar dig!

Kursen vänder sig till dig som arbetar med sociala medier och vill ta er närvaro till en högre nivå. Troligen arbetar du med kommunikation, marknadsföring eller har ansvar för företagets sociala medier.

Resultat efter kursen

När du gått kursen har du fått förståelse för hur sociala medier fungerar i din digitala marknadsföring.
Du får verktyg och strategier för att marknadsföra ditt företagstjänster och produkter med hjälp av starkare kundrelationer.

Kursens innehåll

  • Introduktion till digital marknadsföring sociala kanaler
  • Förståelse för det digitala medielogiken
  • Kunna identifiera kundresan och möta olika personas behov
  • Analysera marknadssituation och konkurrens
  • Benchmarking - lära av andra i syfte om att bli bättre
  • Sätt upp mål och skapa delmål
  • Skapa en digital marknadsföringsstrategi och handlingsplan
  • Skapa relevant och engagerande innehåll
  • Hur många kanaler ska du finnas med i och i vilka?
  • Annonsera i sociala kanaler
  • Besvara kunder i sociala medier – att vara förberedd
  • Vem ansvarar för återkopplingen till kunder  
  • Mätmetoder som bevisar att insatserna gett resultat

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du ett diplom.

Kursledaren

 Birgitta har många års praktisk erfarenhet av sociala medier. Hon är en digital strateg och affärsutvecklare med en omfattande erfarenhet av digital organisationsutveckling och marknadsföring.

Birgitta har arbetat med utveckling av webbplatser och bloggar och har en stark passion för digital kommunikation. Hon brinner för att ge inspiration och konkreta tips på hur sociala medier kan användas på bästa sätt.

 

Gratis kurskatalog

I vår kurskatalog kan du läsa om våra 300 kurstillfällen, fördelade på 50 olika kursämnen.

Vi erbjuder datakurser och affärskurser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har något för alla!